Focolare Movement

[:it]Alla ricerca di una nuova comunicazione

Jun 9, 2000

M. e R. Sono responsabili di una radio comunitaria, sorta nel 1988, espressione di gruppi che operano in una zona a rischio della periferia di Buenos Aires, Argentina. Raccontano:“Abbiamo subito avvertito che in quel quartiere, dove anche infrastrutture sanitarie, educative, stradali, idriche erano inesistenti, quel che mancava di più era la comunicazione a tutti livelli, dentro le istituzioni, fra di esse e la gente, fra i diversi gruppi e organizzazioni, e perfino tra le famiglie vicine. La ricerca di una nuova comunicazione è stato un compito entusiasmante per tanti di noi. Diapositive, cortometraggi, storie sonore, giornale murale, musica, teatro popolare, un giornale del quartiere arrivato a duemila copie, un megafono, una macchina fotografica, finché è maturato il progetto di una radio comunitaria”.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to Newsletter

Thought of the day

Related post

USA: NextNow, dialogue between the Muslim and the Focolare communities

USA: NextNow, dialogue between the Muslim and the Focolare communities

‘NextNow’ promotes the Muslim-Christian dialogue which starts from the communities, with a focus on the legacy of the spiritual friendship between Imam W.D. Mohammed and Chiara Lubich. On the 10th of May 2025, Margaret Karram participated in one of the regular meetings. She gave a special online greeting.

Seeds of Peace and Hope for the Care of Creation

Seeds of Peace and Hope for the Care of Creation

On 2nd July, 2025, the Holy Father Leo XIV’s Message for the 10th World Day of Prayer for the Care of Creation which is celebrated on 1st September, was published. Maria De Gregorio, expert for sustainable development at the Ecosystems Foundation, expert in strategies and actions to reduce environmental risks and impacts, offered us this reflection.