Focolare Movement

[:it]Un atto di verità … e gli opposti si riconciliano

Feb 28, 2006

Venuto meno il numero legale per effettuare una delibera in sede di Consiglio comunale, la maggiornaza consiliare prosegue – contro il regolamento - in attesa che si raggiunga nuovamente il numero. E’ un vizio di forma che porta l’opposizione a interrogarsi sulla validità delle delibere votate in quella sede. L’avvocato del Comune si chiede: dire la verità, mettendomi contro la maggioranza, o tacere per non avere problemi? La scelta ricade sulla prima opzione: un atto di verità che vale come atto di amore e di fedeltà verso ciascun consigliere, l’intero Consiglio comunale e la città che esso rappresenta. Alla fine anche maggioranza e opposizione riescono a trovare un accordo inaspettato.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to Newsletter

Thought of the day

Related post

Global solutions beyond crises

Global solutions beyond crises

From 26th January to 1st February 2026, Rome hosted 100 young political leaders from 36 countries for the conclusion of the first year of the two-year political formation programme “One Humanity, One Planet: Synodal Leadership”—a challenge to develop a different style of governance, starting from the paradigm of fraternity.

For a Politics of Fraternity

For a Politics of Fraternity

From 25th January-1st February, 100 young political leaders from 36 countries worked on a politics based on fraternity. Pope Leo: fraternity among you is already a new sign.